• Sprzęt Author Traction

MAZURY – rowerowo dzień drugi :) Jezioro Mamry

Wtorek, 11 sierpnia 2009 · dodano: 19.08.2009 | Komentarze 1

Już z rana padał deszcz, na dodatek (po wczorajszym jechaniu w stroju kąpielowym pod strojem rowerowym) lekko odparzyło mi tyłek :/ hehe. Dziś już wiedzieliśmy, że 'kąpania' i opalania nie będzie, za to była trasa wokół Jeziora Mamry a dokładniej to objazd wzdłuż J. Mamry, J. Święcajty, J. Harsz, J. Mały Harsz, J. Kirsajty, J. Pniewskigo.

Trasa: Giżycko, Świdry, Pieczarki, Pozezdrze, Nowy Harsz, Harsz, Sztynort Duży, Sztynort Mały, Kamionek Wielki, Pniewo, Mamerki (bunkry), Przystań, Trygort, Węgorzewo, Ogonki, Dziaduszyn, Harsz, Nowy Harsz, Pieczarki, Świdry, Giżycko.

W miejscowości Mamerki zwiedzaliśmy bunkry, co niektórzy jeździli w nich na rowerach ;)
Również w Mamerkach dopadł nas pierwszy na trasie deszcz, ale niedaleko bunkrów wyczailiśmy super plażę, gdzie był 'dziki' mini port dla łodzi i przemiły pan, który udostępnił nam ławeczkę i super lokum-schronienie w (jakby to nazwać) “plandekowym szałasie” :)
Zdążyliśmy się posilić i nieco przeschnąć, ale deszcz nie ustawał a czas dalej 'płynął'. W ostateczności resztę trasy, czyli ok. 40 km pokonaliśmy w strugach deszczu. Mimo to, tego dnia było pięknie :)

Zabytkowa aleja dębowa i jeden z pomników przyrody.

Bunkry w miejscowości Mamerki, gdzie znajduje się była kwatera Naczelnego Dowództwa Sił Lądowych (OKH) ANNA.

Wieża widokowa na jednym z bunkrów.