Sierpień, 2010

61 / MTB Maraton Kraków

Sobota, 28 sierpnia 2010 · dodano: 19.09.2010 | Komentarze 0

Godzina 7 wyjeżdżamy z Piekar, nagle dzwoni Wydruś "przyjedźcie po mnie, bo leje" i już wszystko było jasne, to będzie maraton w deszczu. Całą drogę do Krakowa jechaliśmy w ulewnym deszczu, zalewani kolejnymi falami jadących z przeciwka ciężarówek.
Start, godz. 11 niebo nad krakowskimi błoniami płacze, nawet szlocha, beczy, po prostu ulewa. No i jedziemy, zanim wyjechaliśmy z Błoń, byliśmy cali mokrzy i ubłoceni. Pierwszy lekki podjazd wszyscy idą, niestety korek uniemożliwił i mi jazdę, mimo, że mogłabym jechać, gdyż miałam świetną oponę z tyłu. Mój Black Turtle z Tiogi pożyczony od Maria wgryzał się w glebę niczym gąsiennica i tak pokonując kolejne km oraz błotniste kałuże dojechałam do mety :)

Środa, 25 sierpnia 2010 · dodano: 19.09.2010 | Komentarze 0

Powrót do rzeczywistości. Trasa po Piekarach, lasku, tamie, Rogolu i Manhattanie.

Kategoria samotnie, szosoteren

59 / Wakacji ciąg dalszy III, Szyndzielnia - Klimczok - Błatnia

Niedziela, 22 sierpnia 2010 · dodano: 19.09.2010 | Komentarze 0

To niestety już koniec wolnego i jutro trzeba nam iść do pracy :/
Mój Mario chyba nie da mi odpocząć i na samo zakończenie wakacji zabrał mnie w góry, w Beskid Śląski.
Trasa: przez Szyndzielnię(1028m npm) na Klimczok(1117m npm), następnie zjazd do Bielska przez Błatnię(917m npm).
Była to bardzo fajna, prawdziwie górska trasa. Nieco się obawiałam, że nie dam rady wjechać ale niepotrzebnie, bo wszystko się udało.

Szutrowy podjazd na Szyndzielnię

wjazd Mariusza na siodło Klimczoka

Klimczok

Droga w kierunku Błatni

Beskidy

58 / Książ Wielki

Piątek, 20 sierpnia 2010 · dodano: 19.09.2010 | Komentarze 0

Kolejny dzień pobytu u babci, późnym popołudniem wybraliśmy się razem z Mariuszem na zaplanowaną dzień wcześniej trasę w kierunku Książa Wielkiego.

Trasa: Olszówka # Świątniki # Wodzisław # Laskowa # Piotrkowice # Nawarzyce # Lubcza # Węchadłów # Stępocice # Zaryszyn # Książ Mały # Wielka Wieś # Książ Wielki # Stara Wieś # Głogowainy # Klimontów # Pękosław # Kowalów Dolny # Brzeście # Mieronice # Olszówka

Książ Wielki

kościół pod wezwaniem św. Wojciecha w Książu Wielkim

widok na zamek w Książu Wielkim

były zamek, aktualnie szkoła w Książu Wielkim

zachód słońca w drodze powrotnej

57 / Olszówka, wakacji ciąg dalszy II

Czwartek, 19 sierpnia 2010 · dodano: 19.09.2010 | Komentarze 0

Tym razem odwiedziliśmy moją 90-cio letnią babcię, która mieszka w województwie świętokrzyskim. Ponieważ tereny tam występujące są dość płaskie, zabraliśmy ze sobą szosy. Dziś dzień przyjazdu dlatego wieczorem wybraliśmy się tylko na krótką pętlę dookoła pobliskich wsi.

56 / Zawadka, wakacji ciąg dalszy I

Wtorek, 17 sierpnia 2010 · dodano: 18.09.2010 | Komentarze 0

Z Bieszczad przemieściliśmy się 'srebrną strzałą' do Zawadki koło Rzeszowa, by odwiedzić rodziców i babcię Mariusza. Na wsi czas mijał sielsko i anielsko, ogniska, spanie na sianie ;) a rano spacery po lesie i tak zwane grzybobranie. Nawet przyznam się, że nie miałam zbytnio ochoty na rowerowanie. Wolałam leżeć popołudniami pod jabłonką, podziwiać widoki i czytać książkę, podczas gdy Mario ostro trenował. Tylko raz dałam się namówić na "wieżę", czyli krótką wycieczkę w stronę wieży leśniczej, gdzie pooglądałam sobie okolice z góry. Dobrze, że wycieczka była krótka, bo jak się później okazało, nieźle by nas grzmiące niebo deszczem zlało.

Cel wyprawy - wieża widokowa

Nadchodząca burza.

55 / Dzień lenistwa

Czwartek, 12 sierpnia 2010 · dodano: 18.09.2010 | Komentarze 0

W poniedziałek pochodziliśmy trochę po górach, spacerując przez Połoninę Wietlińską (Połoninę Caryńską i Tarnicę zostawilismy sobie na piątek), we wt. i w środę wybraliśmy rowery i trasy, które już opisałam, dlatego dziś wypadałoby trochę wyrównać 'kolarską' opaleniznę i poleniuchować nad Soliną. Postanowiliśmy pojechać rowerami na plażę do miejscowości Zawóz, jakby naszej w Wołkowyi nam było mało. Takim oto sposobem połączyliśmy przyjemne z pożytecznym, trochę ruchu na rowerku i trochę lenistwa na plaży z odrobiną pływania. Po południu przenieśliśmy się na inną plażę, ponieważ byliśmy już niedaleko, mianowicie do miejscowości Werlas.

Trasa: Wołkowyja # Bukowiec # Sakowczyk # Zawóz # Werlas # powrót

Widok na Solinę

Plaża w Zawozie

Widok z plaży w Werlas

Widok z plaży w Wołkowyi

54 / Wzdłuż Sanu

Środa, 11 sierpnia 2010 · dodano: 18.09.2010 | Komentarze 2

8 rano otwieram oczy, ku mojemu zdziwieniu Mariusza już nie ma. No tak, zapomniałam, że ma dzisiaj trening w terenie, w okolicach Cisnej, więc obracam się na drugi bok i śpię dalej. Godz. 10.30 dzwoni Mariusz i oznajmia mi, że będzie za niedługo a rozmowę kończy słowami "szykuj się na rower". Pomyślałam "on nigdy nie ma dość" ;)
Razem jemy późne śniadanie, pakujemy rowery do auta i jedziemy do miejscowości Rajskie nad Sanem, gdzie rozpoczynamy naszą rowerową wycieczkę. Z Rajskiego kierujemy się do Dwernika obserwując dolinę Sanu i Połoniny. Poza tym to kolejny upalny dzień i dość szybko kończy się nam woda w bidonach, ryzykujemy tankowaniem w potoku Dwernik. Jadąc już drugą stroną Sanu do Nasicznego robi się chłodno a podjazdów i zjazdów nieskończona ilość, staram się przyśpieszyć ile mogę. Nagle droga dziwnie się rozdziela i nie wiemy którą trasę wybrać, na szczęście po przejechaniu paru km obraną przez nas drogą spotykamy dwóch innych rowerzystów, którzy się zgubili i odradzali nam trasę, którą i my wybraliśmy, oszczędzili nam zatem paru km daremnej jazdy, bo zawróciliśmy razem z nimi. Teraz już tylko nie dać się im dogonić ;) Tym sposobem szybko dojechaliśmy do naszej 'srebrnej strzały' zaparkowanej w Rajskim, następnie umyliśmy rowery w Sanie i wróciliśmy do domu.

Trasa: Rajskie # nst. niebieskim szlakiem rowerowym wzdłuż Sanu do miejscowości Chmiel # Dwernik # Nasiczne # Zatwarnica # Szczycisko # Obłazy # Rajskie

San

Cerkiew w Dwerniku

53 / Wczasy 2010 - Dookoła Jeziora Solińskiego

Wtorek, 10 sierpnia 2010 · dodano: 18.09.2010 | Komentarze 0

Wczasy 2010 => Ogólnie trochę gór, trochę wody i trochę rowerowania.
Początek do Bieszczady i Solina. Osoba towarzysząca na wczasach - Mario :)

Po wczorajszym spacerowaniu po górach nadszedł dzień na rower. Trasa "Dookoła Soliny" lub "Mała obwodnica Bieszczadzka". Zaczynamy w Wołkowyi miejscowości naszego noclegu, następnie kierujemy się w stronę Ustrzyk Dolnych. Trasa niczym huśtawka, pod górę i z góry, podjazdy po 3 km i doskonałe zjazdy z serpentynami. Dzień bardzo upalny, temp. tego dnia dochodziła do 32 stopni Celcjusza a my pokonywaliśmy kolejne kilometry podziwiając widoki i robiąc zdjęcia przydrożnym cerkwiom.
Po ok. 60 km cel został osiągnięty, jesteśmy na Zaporze Solina, gdzie robimy krótki odpoczynek, jemy gofry, siedzimy na kajakach oraz patrzymy na pływające żaglówki i rowerki wodne. Przed nami pozostało tylko kilka kilometrów podjazdu, do domu wróciliśmy nieco zmęczeni ale za to bardzo zadowoleni z tak udanego dnia.

Trasa: Wołkowyja # Bukowiec # Sakowczyk # Olchowiec # Chrewt # Wydrne # Polana # Czarna # Żłobek # Rabe # Zadwórze # Hoszowczyk # Równina # Ustjanowa Górna # Ustjanowa Dolna # Łobozew Dolny # Solina (Zapora) # Myczków # Polańczyk # Wołkowyja

Cerkiew w Żłobku

Za miejscowością Żłobek mieliśmy jechać terenem, czerwonym szlakiem rowerowym ok. 15 km - bynajmniej tak był oznaczony na mapie (znaki na drzewach wskazywały, że raczej był to szlak konny) - po jakimś czasie, było jeszcze gorzej, trasa w całości zasypana była gałęziami, więc zrezygnowaliśmy.

Gdzieś po drodze ...

Solina

52 / Tour de Pologne

Wtorek, 3 sierpnia 2010 · dodano: 06.08.2010 | Komentarze 4

Najpierw na trasę do Siemianowic Śląskich pokibicować zawodnikom TdP, potem na Pętlę Słoneczną i pod Spodek w Katowicach.